Andra Advent

Igår regnade det hela dagen, jag brukar hålla den positva andan uppe trots det men igår gick det bara inte, vilket skitväder alltså! Det började okej, vi promenerade i CP och åt Brunch på Boathouse, men när det var tid att bege sig hade det börjat ösa ner vilket det gjorde hela dagen:( Men vi tog oss en tur ner till Gound Zero och senare SoHo! Vi var hemma ganska tidigt och tinade upp våra tår, drack te och tittade på filmer. På kvällen mötte vi upp med en gammal vän från hbg, och hans vänner, vi drack sake så det stod härliga till och dansade hela natten på Marquee, toppbetyg på kvällen. Idag var vi lite sega i starten men åkte downtown, njöt av det idag underbara soliga och den fantastiskt krispiga New York kylan! Sen var det lusseträning, vi är grymma nu:p band våra kransar också, min ser dock lite krokig ut. Den ligger nu i frysen och håller sig fin. På tisdag åker den ut för då ska vi lussa på Svensk-Amerikanska Handelskammaren här i New York på ett ställesom heter Cipriani, pampigt värre, det ska bli superkul! På lördag är det tre lussetåg i Holy Trinity Church på upper west side (65th och Central Park) och på söndag nästa vecka är det Lucia på riktigt, då ska vi minsann ha julstök här hemma i lägenheten, baka lussebullar och dricka glögg, vilket påminner mig om att vi måste till IKEA den här veckan:) Schihoooo, kommer bli lajbans! Nu ska vi nanna, i morgon ska vi skrilla i Central Park på förmiddagen jag och Mandisen!
Natti natti & kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0