Uppdatera bloggen, check

Nu var det alltså allt för länge sedan jag uppdaterade, jag trodde inte det här med bloggandet skulle bli så ångestframkallande, en kul grej bara, men nu sitter jag här stressad över att jag inte skrivit på så himla länge, närmare bestämt FÖRRA söndagen ujujuj...8 hela dagar! Så nu ska jag försöka fatta mig kort och berätta om den senaste veckans upptåg och ladda upp lite bilder från de senaste veckorna...
Vill börja med att säga att jag blev så glad i lördags då jag öppnade postlådan och där ligger ett vykort till mig från Köpenhamn, Karolin du är så härlig,  du gjorde min dag, hoppade runt som ett barn på julafton, inte varje dag jag får post! Och handskrivna brev/kort är verkligen det bästa som finns, kan inte bli mer personligt!
Förra måndagen började jag skolan, 900 nya elever samlades och lyssnade på entusiastiska professorer á la USA... goodness gracious vad de kan snacka! Det var en kul dag och vi avslutade med att gå och dricka sangritas, vi hamnade därefter på Brother Jimmys och var hemma allt för sent, första skoldagen väntade ju på tisdagen och jag började redan klockan 9:00, varför gör vi så mot oss själva! Första kursen var small business management och professorn var bara så lustig, då var jag trött  men tro det eller ej nu längtar jag till hans föreläsningar, underhållande stund på tisdags och torsdags förmiddagar! Resten av veckan var mest skola och träning.
På fredagen hade jag bestämt med Siri att vi skulle ses för ett glas vin innan de andra mötte upp oss för middag. Det började lite olustigt då när vi står och ska beställa att Siri blivit av med sin plånbok=( stackars Siri, så vi fick istället börja ringa och spärra kort o.s.v. Men det löste vi fort och då hade Joanna och sanna kommit så vi satte oss på ett ställe vid Grand Central, mkt trevligt. Vi tog sen en gul ner till Les Halles i Financial District (där vi dansade på baren för ett par veckor sedan). Där åt vi god middag och sliskiga drinkar. Vi var senare medbjudna på ett bachelorparty och gick på strippklubb...ojoj det var en underlig upplevelse och jag kände mig stundtals aningen obekväm, men vi tog oss igenom det också, erfarenhet är bra! Lördagen spenderade jag och Sanna på Yorkville Creperie, det var meningen vi skulle läsa men ack så lite vi fick gjort....INGENTING! Så vi gick och köpte vin istället och begav oss hemmåt för att starta lördagskvällen. Vi skulle på svensk/norsk-klassfest senare och även det blev en lyckad kväll. Vi var först hemma hos två norska tjejer som även de pluggar på CBS, Bettina och Eva två supersöta tjejer! Vi åkte till sen tillsammand för att möta upp fler norrmän i Brooklyn på Surfbar, för övrigt fullt med sand på golvet och ni som känner mig väl vet ju vad jag tycker om sand mellan tårna....don't get me started!!! Jag var så lycklig när det var dags att bege sig in mot meatpacking district och dansade till GAMMLA goooodingar hela natten lång! Igår söndag gjorde jag och sanna ytterligare ett försök med att få undanstökat vår läxa till idag men ush så trögt det gick så vi gick och åt indisk söndagsmiddag istället, gotti gott gott:) Nu ska jag snart sluta för idag har det inte hänt så mycket, förutom att jag inte står ut med professorn vi har i international marketing på måndagar, jag ogillar väldigt få människor men den här tanten går mig på nerverna, finns inte ord för att beskriva hur jag känner..eller allt för många!
Igår bokade jag biljett till Chapel Hill, North Caolina, jag åker den 20:e november för att hälsa på tudisen Elin, Niclas Rafael och de andra CBS:arna över en helg, ska bli så himla kul att se hur de har det! På onsdag kommer Elin hit och hälsar på mig, så helgen blir fullspäckad med sightseeing, vin, shopping, musikal och mysis!
Nu har jag varit och tränat och ska plugga ett par timmar till, jag LOVAR att det inte ska gå lika lång tid innan jag uppdaterar igen!
Har saknat hem lite extra de senaste dagarna, saknar dig mamma, pappa, Pontus, mormor, morfar, farmor där hemma jätte mycket! ..och mina bästaste vänner utspridda lite här och var, ni vet precis vilka ni är och hur mycket ni betyder för mig!
Picture time
Vinleveransen kom samtidigt som oss till middagen hos Horacio förra fredagen, det är vad vi kallar perfect timing
Diverse bilder från middagen och inte att förglömma cd spelaren sanna hittade på vägen:)
Intro day
Mys på vårt fik, de har världens godaste crepes, yum yum
Monday is funday with sangritas
Fredagen
..och lördagen

STORA KRAMAR FRÅN DET STORA LANDET PÅ ANDRA SIDAN ATLANTEN

Kommentarer
Postat av: Emma

Vad härligt allt låter min sköna! Det gick inte så bra med min plan att köpa en trisslott och sen åka till dig :S Saknar dig!

2009-10-07 @ 10:17:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0