Lååång dag...

Igår kom Elin=) vi skulle som planerat ut och äta en bit men hennes flyg var försenat och hon kom inte förrens ganska sent så vi kokade te och stannade hemma och shitchattade i timmar.. Idag gick vi upp tidigt tidigt för att ta oss ner mot skolan för jag har haft classes hela dagen. Vi gick i ett kallt men soligt och vackert NYC neråt midtown, köpte bagel och kaffe á la New York, elin fotograferade som en galning och var exalterad över att vara här och jag är så glad att hon är här=) När jag gick på min första lektion gick Elin och upptäckte midtown och när jag slutade första lektionen och hade två timmars ledigt innan nästa så klämde vi in lite uppvärmnings-såpping inför den kommande helgen;) och när jag fortsatte mot nästa lektion så shoppade Elin vidare... Ikväll mötte vi upp med Elins roomie hemma i KBH Swati och hennes vänner, hon har som en av få lyckligt lottade fått Internship på UN, aningen avundsjuk, verkligen något jag hade kunnat tänka mig. Vi gick till Hell's Kitchen och åt på en supermysig Italiensk restaurang och var senare medbjudna av Swati på stand up comedy. Det var så himla kul, det är en show som går en gång i månaden och det är två tjejer som håller i det, varje gång är det ett nytt tema som kretsar kring förhållanden och tabu av olika slag, de bjuder varje gång in kända New York profiler som ska berätta en personlig historia om dagens ämne och dagens ämna var porr, herregyyd...strippklubb i fredags och detta idag, i morgon går vi till kyrkan;) Vi är så trötta efter en lååång lååång dag och imorgon är en ny som troligtvis kommer bli ännu längre så nu hoppar vi i säng, sussa sött!
Fint besök kräver fin säng, luftmadrass och sammetstäcke...lyxigt värre!
Frulle
Min favoritplast i NYC - Grand Central Station
Bryant Park
Alla var vi Elins bärhjälp=)
KRAMAR

Kommentarer
Postat av: Hana

Gumman! Åh, vad jag saknar er tudisar! Vill också vara med... Nu är det bara (räknar)11 dagar kvar. Wooopie. Puss

2009-10-09 @ 14:36:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0