Literally Living Loving Laughing

This is the time of my life, jag har bara så kul i den här staden, life is so treating me good right now (peppar, peppar) Igår började vi dagen med brunch på Pastis (http://www.pastisny.com/), i meatpacking district, jag har så länge velat göra det och vi var verkligen inte besvikna, en franskinspirerad restaurang väl värt ett besök. Vi strosade rundor i meatpacking och sedan vidare mot Greenwich Village och efter det in i Soho. I  Greenwich Village hittade vi sötaste "prinsess cafét" som hette Sweetiepie (http://www.sweetiepierestaurant.com/), så söttigt, och vi var ju bara tvungna att gå in, ni kommer förstå, bilderna beskriver det bra:) Det var vi och de andra femåringarna som fascinerades av det i allra högsta grad! Vi gick bara runt och njöt av lower west side hela dagen, vi gick typ femtontusenmiljoner mil och när klockan närmade sig 18 konstaterade vi för det första var våra fötter hade lagt av för dagen, vi hade bara ätit brunchen på Pastis och milkshake på Sweetiepie så huvudet var där inte mycket vett kvar i vid det laget heller, vi kilade in på Dean & Deluca (delikatesstjolahoppsan) köpte ost, kex päron, oliver och begav oss hemmåt. Väl hemma dukade vi upp ostbricka och korkade upp vinet och gjorde oss redo för en utekväll. Joanna var i skolan och mötte upp oss på Plaza Hotel där vi tog en drink på The Oak Room (http://www.oakroomny.com/media/oakroom.html), sååå himla mysigt. Sen hade jag bokat bord på Tao (http://www.taorestaurant.com/) vart vi tog oss sen, där mötte även Sanna upp, vilket ställe det är alltså, ETT MÅSTE i restaurangbesök då man besöker NYC, helt klart! Dansade på revel och rooftop hela natten i meatpacking, ÄLSKAR NEW YORK! Gårdagen var bara den bästa! De andra sussar fortfarande och jag ska nog också krypa ner under täcket igen! För övrigt så har jag troligen fått en inflamation pga överanträngning i min hälsena, måste få det kollat, ser inte klokt ut=(. Sen så har jag äntligen hittat (i alla fall tillfälligt) boende i KBH när jag kommer hem i Januari, jag ska bo i Elins lägenhet, me happy happy!
LLL

Kommentarer
Postat av: Sofie roberg

Ja det låter verkligen som du har det underbart, bara njut och ta vara på tiden i NY säger jag..Å vad skönt att det löst sig med boende till KBH, då slipper du tänka på det..Saknar dig..puss kram

2009-10-11 @ 02:52:47
URL: http://sroberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0